Inteligentny biznes – jak firmy mogą korzystać ze zdobyczy rozwoju technologicznego?

Technologia zmienia nie tylko nasze codzienne życie, ale także biznes. Rozwój techniki przekłada się na wiele korzyści i usprawnień dla firm na całym świecie. W ekonomii zmiana technologiczna to wzrost wydajności produktu lub procesu, który skutkuje wzrostem produkcji, bez wzrostu nakładów.

Rozwój nowych technologii inspirował zmiany w biznesie na wiele sposobów. Z pomocą technologii firmy stały się bardziej konkurencyjne i solidne. Komunikacja między ludźmi w biznesie a potencjalnymi klientami stała się łatwiejsza.

Na szczególne zainteresowanie zasługuje rosnące użycie sztucznej inteligencji w biznesie. Podstawowym celem sztucznej inteligencji (zwanej również inteligencją maszynową lub symulacją zachowań poznawczych) jest umożliwienie komputerom wykonywania takich zadań intelektualnych, które dotychczas były domeną ludzi. Zalety tego rozwiązania można by wymieniać w nieskończoność. Inteligentne maszyny mogą pomóc specjalistom ds. sprzedaży w zarządzaniu czasem i identyfikowaniu, z kim i kiedy muszą skontaktować się z nimi, a także jacy klienci mogą być gotowi do konwersji.

Sztuczna inteligencja skraca czas potrzebny na wykonanie zadania. Umożliwia wielozadaniowość i odciąża istniejące zasoby. Wdrażając odpowiednią technologię sztucznej inteligencji, firma może zyskać możliwość zaoszczędzenia czasu i pieniędzy poprzez automatyzację i optymalizację rutynowych procesów i zadań, zwiększenie produktywności i efektywności operacyjnej oraz szybsze podejmowanie decyzji biznesowych.

Szczególnie fascynujące są technologie oparte na wykorzystaniu danych. Ilość danych biznesowych rośnie w ogromnym tempie. W rzeczywistości podwaja się co dwa lata – skala ta robi wrażenie. Więcej informacji dostępnych podmiotom biznesowym oznacza większą konkurencję. W dobie eksplozji informacji kadra kierownicza, menedżerowie, specjaliści i pracownicy muszą być w stanie szybciej podejmować lepsze decyzje. O wiele więcej niż połączenie danych i technologii, sztuczna inteligencja pomaga tworzyć wiedzę ze świata informacji.

Jakie technologie mogą być przydatne? Operacyjne bazy danych to bazy danych zorientowane na szczegóły, zdefiniowane w celu zaspokojenia potrzeb czasami bardzo złożonych procesów w firmie. Przetwarzanie transakcji on-line opisuje sposób przetwarzania danych przez użytkownika końcowego lub system komputerowy. Hurtownia danych to baza danych, w której zbierane są dane w celu ich analizy, porządkuje i udostępnia dane w celu analizy — aby dać kierownictwu możliwość dostępu i analizy informacji o swojej działalności

Za użyciem sztucznej inteligencji przemawiają konkretne rynkowe potrzeby: konieczność zwiększania przychodów, redukcji kosztów i efektywniejszego konkurowania, potrzeba zarządzania i modelowania złożoności dzisiejszego otoczenia biznesowego, potrzeba obniżenia kosztów IT i wykorzystania istniejących informacji biznesowych firmy.

Sztuczna inteligencja wpływa na przyszłość praktycznie każdej branży i każdego człowieka. Biznes nie jest wyjątkiem. Sztuczna inteligencja ogromnie zwiększy wydajność pracowników i pomoże firmom w dostarczaniu rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb konsumentów.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.