Czym charakteryzuje się start-up?

Pojęcie start-up’u w Polsce pojawiło się stosunkowo niedawno, zaledwie kilka lat temu.

Określa się nim nowe przedsiębiorstwa, których model biznesowy ulega ciągłemu doskonaleniu, poprawianiu i testowaniu, a głównymi źródłami ich finansowania są: środki własne założycieli, aniołowie biznesu czy fundusze kapitałowe.

Start-up – co warto wiedzieć?

Nie wszystkie młode biznesy można nazwać start-up’em. Start-up’y charakteryzują się krótkim czasem działalności (do 5 lat), małym kosztem prowadzenia, dużym ryzykiem, skalowalnością, dążeniem do szybkich zysków, innowacyjnością projektu. Małe, lokalne działalności nie będą wpisywały się w ten model, niezależnie od czasu prowadzenia biznesu.

Głównymi zaletami jakie niesie za sobą start-up są niskie koszty prowadzenia działalności

Dlatego tym modelem biznesowym interesują się młode, ambitne osoby, często świeżo po studiach, które nie mają zaplecza finansowego na bardziej kosztowne inwestycje. Zakładając start-up zdobywa się pokaźne doświadczenie na temat działania rynku i wiedzy biznesowej, która przyda się w przyszłości, nawet jeśli pomysł ze sdtart-up’em nie osiągnie sukcesu. Warto zaznaczyć, że dla wielu inwestowanie w start-up’y jest sposobem na uratowanie oszczędności.

Negatywną stroną tego modelu biznesowego jest ryzyko. Niestety niewielki odsetek firm osiągnie sukces. Badania wskazują, że aż 90% start-up’ów upadnie między 12-24 miesiącem działalności, 8% zostanie dobrze funkcjonującymi firmami, natomiast jedynie 2% osiągnie światowy sukces. Start-up’y upadają głównie przez problem ze skompletowaniem odpowiedniego zespołu, konieczność poświecenia całego czasu. Często autorzy pomysłów mają problem z oszacowaniem poziomu innowacyjności swojego projektu – coś co wydawało się wyjątkowo innowacyjne, okazuje się takie nie być.

Start-up może odnieść sukces w każdej branży, jednak Polacy wybierają głównie e-commerce, aplikacje mobilne oraz usługi telekomunikacyjne.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.